Strukturiranje spletnih strani je lahko zelo zapleteno delo, še posebaj, če imamo za spletno stran visoke cilje. Ob grajenju spletnih strani moramo upoštevati ogromno različnih spremenljivk, zato bomo v tem članku govorili o kako strukturirati spletno stran za najboljšo uvrstitev na Googlu.
Optimizacija spletne strani
Prilagajanje spletnih strani z namenom pridobitve boljših rezultatov med uvrstitvami na spletnih iskalnikih se imenuje optimizacija spletnih strani. Vse najbolj uspešne spletne strani imajo dobro organizirano optimizacijo, saj vedo kako strukturirati spletno stran za najboljše SEO rezultate.
Vsaka spletna stran ima tudi nek cilj, ki ga želi z optimizacijo doseči. To je običajno skupina ključnih besed, na katerih se spletna stran želi visoko uvrstiti. Težavnost ključne besede vpliva na level optimizacije, ki ga mora spletna stran doseči za zadovoljive rezultate. Težavnost ključne besede pa določa število spletnih strani, ki na ključno besedo cilja.
Število spletnih strani, ki ciljajo na določeno ključno besedo je povezano s številom ljudi, ki iščejo ključno besedo. Število ljudi, ki iščejo določeno ključno besedo na mesec imenujemo iskalni volumen. Iskalni volumen pa nam pomaga razdeliti ključne besede na dve vrsti:
- Generične ključne besede in
- Long tail ključne besede.
Generične ključne besede so ključne besede z višjim iskalnim volumnom. Posledično na te ključne besede cilja več spletnih strani in imajo tudi višjo težavnost. Generične ključne besede so običajno ključne besede, ki vključujejo manj besed in lahko imajo več pomenov.
Long tail ključne besede so popolno nasprotje generičnih ključnih besed, kar pomeni, da so to ključne besede z manjšim iskalnim volumnom. Na te ključne besede cilja manj spletnih strani in se je na njih lažje visoko uvrstiti. Običajno long tail ključne besede vključujejo vsaj 3 besede in imajo bolj specifičen pomen.
Primer generične in long tail ključne besede
Če za demonstracijo vzamemo dve ključni besedi – neodim in cena neodim magnetov – lahko hitro opazimo nekaj pomembnih razlik. Prva razlika med ključnima besedama so spletne strani, ki ciljajo na te dve ključni besedi. Medtem ko na prvo ključno besedo neodim, ki je generična, ciljajo informacijske in prodajne spletne strani, na cena neodim magnetov, ki je long tail ciljajo samo prodajne spletne strani.
Informacijske spletne strani namreč nimajo razloga za targetiranje ključnih besed, ki imajo prodajni iskalni namen. Na ključno besedo neodim pa ciljajo informacijske spletne strani zato, ker ima ključna beseda več iskalnih namenov, tudi informacijski namen.
Prodajne spletne strani, kot je SvetMagnetov.si ciljajo na obe ključni besedi neodim in cena neodim magnetov. Glavni cilj takšnih prodajnih spletnih strani je namreč, da pridobijo največ strank, kar jim lahko uspe le, če ciljajo na več ključnih besed.
Kako strukturirati spletno stran ob zagonu
Če želite, da vaša spletna stran doseže dobre uvrstitve na Googlu, je dobro da začnete s optimizacijo spletne strani čim prej. Postopek optimizacije lahko namreč traja več mesecev. Vseeno je pomembno, da začnete z manjšimi koraki, saj lahko samo tako optimizirate svojo spletno stran do polnega potenciala.
Priporočeno je torej začenjanje s long tail ključnimi besedami, kjer boste vadili onsite optimizacijo v okolju s manj konkurence. Tako boste jasneje videli rezultate vaše optimizacije ter videli, kaj najbolj pripomore k vaši uvrstitvi. Kadar boste vi imeli občutek, da se izboljšujete v onsite SEO lahko napredujete z iskalnim volumnom vaših targetiranih ključnih besed.
Ob grajenju onsite optimizacije vam je na voljo ogromno spletnih orodij, namenjenih olajšanju postopka optimizacije. Ta SEO orodja se pojavljajo v obliki spletnih strani, aplikacij in vtičnikov za spletne brskalnike. Veliko teh orodij je tudi brezplačnih in na voljo komurkoli s SEO interesom, nekatere celo govorijo o tem kako strukturirati spletno stran in vam pri tem tudi pomagajo.
Eno izmed takšnih SEO orodij je KeywordSheeter.com, orodje v obili spletne strani, ki pomaga ljudem pri optimizaciji s prikazovanjem možnih ciljanih ključnih besed. Spletna stran namreč deluje tako, da vanjo vnesemo koren besede, spletna stran pa nam vrne ogromno število podobnih ključnih besed, na katere lahko ciljamo.
Nato lahko uporabite SEO orodje kot je KeywordSurfer, ki vam pomaga pri raziskovanju posameznih ključnih besed. To orodje je v obliki vtičnika za Chrome brskalnik in nam ob iskanju na Googlu ponudi dodatne informacije o ključni besedi. Orodje nam pove iskalni volumen ključne besede, statistike ključne besede skozi čas ter težavnost ključne besede.
Kot orodja za pridobivanje informacij o optimizaciji spletnih strani lahko seveda uporabljate informacijske spletne strani, kot SEO-Praktik.si. Takšne spletne strani so namreč namenjene učenju svojih bralcev o tem kako strukturirati spletne strani za najboljše SEO rezultate. Spletna stran SEO-Praktik.si je najbolj znana informacijska spletna stran v Sloveniji, ki govori o SEO, zato vam jo priporočamo. Na spletni strani boste našli veliko različnih SEO člankov, ki bodo med drugim govorili tudi o tem, kako strukturirati spletno stran.
Uporaba orodja KeywordSheeter na ključni besedi jedilne mize
SEO orodje KeywordSurfer je resnično eno imed najboljših SEO orodij, zato vam ga bomo predstavili na primeru s ključno besedo jedilne mize. Kot vidimo nam orodje KeywordSheeter v prvih 5-ih sekundah aktivacije prikaže 55 rezultatov za podobne ključne besede. Takšno orodje je popolno za spletne strani kot Pohištvo123.si, ki želijo razširiti promet na svoji spletni strani.
Primer uporabe SEO orodja KeywordSurfer
Ob spletnem iskanju ključne besede zaščitni vizir na Googlu lahko vidimo, da nam orodje KeywordSurfer takoj ponudi dodatne informacije. KeywordSurfer nam na desni strani iskalnega polja prikaže iskalni volumen ter ceno Google Adwords za ključno besedo zaščitni vizir.
Ob iskanju lahko tudi vidimo, da nam ob spletnih straneh, kot je POS-Plastika.si KeywordSurfer prikaže promet na spletni strani, število besed na spletni strani ter število ključnih besed. Takšne informacije nam lahko zelo pomagajo pri ocenjevanju konkurence ob začenjanju s spletno stranjo na določeni ključni besedi.
Kaj moramo upoštevati pri optimiziranju spletnih strani
Ob strukturiranju spletnih strani za najboljšo možno uvrstitev moramo upoštevati nekaj osnovnih SEO pravil. Ta SEO pravila so postavljena glede na Googlov algoritem, ki spletne strani preglejuje in odloča, kako se bodo uvrstile. Ta algoritem je razlog popularnosti Googla, saj tako Google na vrhu prikazuje samo spletne strani največje kakovosti.
Osnovna SEO pravila, ki jih Googlu upošteva lahko najdemo tudi na nekaterih SEO orodjih, kot je yoast vtičnik za wordpress. Ta vtičnik vam močno priporočamo, saj zelo olajša onsite optimizacijo spletnih strani. Yoast nam namreč prikazuje vsa SEO pravila, ki ji že upoštevate in pravila, ki jih še morate za zadovoljivo optimizacijo.
Osnovna SEO pravila so:
- Vključevanj ključne besede – Ključne besede so najpomembnejši objekt v SEO, zato jih moramo v svoji spletni strani čim več vključevati. Ključno besedo, na katero ciljamo moramo vključevati v vsebino, slike, videje, naslove in napise na svoji spletni strani.
- Vključevanje različnih medijev – Vaša spletna stran mora vključevati dovolj informacij, glede na težavnost spletne strani. Minimalno mora spletna stran vključevati 300 besed, glede na obširnost vsebine v obliki teksta pa mora vaša spletna stran vključevati tudi slike ter videje.
- Vključevanje povezav – Spletne strani morajo za visoko uvrščenost na Googlu biti tudi povezane s drugimi spletnimi stranmi. Zato moramo vključiti nekaj zunanjih povezav, ne smemo pa pozabiti tudi na notranje povezave, ki vodijo do drugih podstrani na naši spletni strani.
Odlična onsite optimizacija na spletni strani Varčevanje-Energije.si
Informacijska spletna stran Varčevanje-Energije.si prezračevanje je odličen primer dobre onsite optimizacije. Na spletni strani lahko vidimo ogromno vsebine, ki se pojavlja v različnih vrstah medijev. V vseh teh medijih spletna stran ves čas vključuje ključno besedo prezračevanje, na katero cilja. Ne smemo pozabiti tudi notranjih in zunanjih povezav, ki jih vključuje spletna stran.
Ne samo, da ima spletna stran vidno urejeno onsite optimizacijo, lahko rezultate seveda opazimo na njihovi uvrstitvi na Googlu. Spletna stran prevladuje na veliko ključnih besedah, saj je njihov namen informiranje čim več ljudi o Varčevanju Energije ter prezračevanju in vedo kako strukturirati spletno stran.