SEO je odličen način, da našo spletno stran uvrstimo čim višje na iskalniku, brez plačljivih oglasov. Kaj je SEO v praksi in kako deluje, razkrivamo v nadaljevanju.
SEO – kaj pomeni
SEO je kratica za Search engine optimization. Gre za optimiziranje spletni strani za iskalnike z namenom čim višje uvrstitve na iskalniku.
SEO ne zajema kakršnih koli plačljivih oglasov (Google Ads), vendar zgolj procese in aktivnosti na spletni strani iz izven nje, ki učinkujejo kot organsko zviševanje uvrstitve za iskalnikih.
Kaj je SEO – kako ga delimo:
On site seo –pomeni izboljševanje vsebin znotraj spletne strani v skladu s SEO pravili. To področje zajema:
- Optimizacijo kategorij izdelkov / storitev
- Optimizacijo izdelkov / storitev
- Optimizacijo blog vsebin oz. objav podjetja.
ON SITE optimizacija vključuje več aktivnosti, ki morajo biti pravilno opravljene na spletni strani:
- Naslov spletne strani
- Opis spletne strani, ki je viden v iskalniku Google
- Pravilno urejeni URL-ji
- Pravilno narejene H oznake (H1, H2, H3 oznake) – naslovi
- Pravilna gostota ključnih besed na pravilnih mestih znotraj vsebine
- Uporaba unikatnih vsebin na spletni strani (uporabnih vsebin za uporabnika, ne samo za potrebe SEO)
- Pravilno poimenovanje in označevanje slik na spletni strani
- Pravilna in smiselna uporaba notranjih (internih) in zunanjih povezav
- Hitrost delovanja spletne strani
- Zanesljivost strežnika, na katerem je postavljena spletna stran
Off site seo – zajema izvajanje aktivnosti izven spletne strani – z namenom izdelave povratnih povezav na drugih spletnih straneh, forumih, blogih. S tem še dodatno okrepimo on-site področje, in povišujemo uvrstitev spletne strani na iskalnikih.
Namig: primeri spletnih portalov, izdelanih po SEO pravilih:
Kaj je SEO v praksi
SEO optimizacija na praktičnih primerih dveh podjetij:
Vitahemp d.o.o.- spletna trgovina
Izdelki iz bio konoplje so izdelki, ki jih spletna trgovina Vitahemp želi približati kupcem, ki nakupujejo tovrstne izdelke – bio konopljini proteini, bio olje konoplje ipd. preko spleta. Po nekaj poskusih preko Google oglasov so se odločili, da morajo svojo uvrstitev na spletu izboljšati na organski način, s čim bi na svojo spletno stran privabili več kupcev. Njihove izdelke v spletni trgovini je bilo potrebno optimizirati na ključne besede – npr. konopljin čaj, razširiti vsebino in jih urediti v skladu s SEO pravili. Prav tako izvajajo offsite optimizacijo, kar pomeni, da gradijo povratne povezave njihovih izdelkov na drugih spletnih straneh. S tem izboljšujejo svojo uvrstitev na iskalniku Google, kar se kaže kot izboljšan obisk spletne strani in večja prodaja v spletni trgovini.
Univerzal d.o.o.- proizvodno podjetje je svojo spletno stran optimizaralo za slovenski in nemški iskalnik Google. Najprej so izbrali, katere izdelke oz. ključne besede želijo optimizirati. Rezervni deli za traktorje in kamione so njihov glavni proizvodni program, za katerega so opravljali SEO optimizacijo. To pomeni, da so vsebine v kategoriji Končniki in drogovi –Univerzal.si na spletni strani uredili v skladu s SEO pravili, ter s tem izboljšali svojo pozicijo na iskalniku Google. Hkrati je za visoke uvrstitve na Google iskalniku potrebno večje število notranjih povezav na strani, zato so redno ustvarjali tudi blog zapise po smernicah vsebinskega marketinga. Primer takšnega blog zapisa v nemščini je: Spurstange wechseln-Univerzal.si, ki opisuje kako poteka menjava veznega volanskega droga. To je tematika, ki jo uporabniki iščejo po spletu v velikem številu, zato je blog vsebina smiselna in učinkovita. Poleg tega je izjemno pomembna off-site optimizacija, kjer na različnih forumih, spletnih straneh ipd. gradimo povratne povezave na omenjene vsebine (url-je).
Kako deluje SEO
SEO – optimizacija spletnih strani za iskalnike deluje zanesljivo, vendar relativno počasi. Za visoko pozicijo na iskalniku Google nikakor ne zadostuje popravljena vsebina na spletni strani, in dve povratni povezavi na to vsebino (url). Za konkretne premike v relativno konkurenčni panogi je potrebno večje število pravilno izdelanih vsebin na spletni strani, pravilno grajenih notranjih in zunanjih povezav, hkrati pa tudi redno in dolgotrajno grajenje povratnih povezav na različnih spletnih straneh, forumih, blogih ipd.
Praktičen primer:
Podjetje Univerzal je po 3 mesecih opazilo premike na iskalniku Google. Za svoje storitve rezkanja in struženja kovin so se po 6-ih mesecih, iz 4. oz. 5. strani na Google, uspeli uvrstiti na 1. Google.
Čemu služi SEO
SEO opravljamo z namenom, da bi naši potencialni kupci, ki iščejo izdelke/storitve, ki jih ponujamo tudi mi na naši spletni strani, prišli do naše spletne strani in seveda oddali naročilo ali zanimanje. Ni dovolj zgolj lepa in pregledna spletna stran, ki rangira visoko na Google iskalniku, če kupca ne pelje v nakup.
Optimizacija spletne strani torej prinaša številne koristi:
- Izboljša uvrstitev naše spletne strani na iskalnikih
- Naša spletna stran postane vidna za nove kupce
- Kupci nam bolj zaupajo
- Pridobimo večje število novih povpraševanj in potencialnih novih poslov
- Povečamo spletno prodajo.
Kaj je SEO in kaj ni SEO
Resnice in zmote, o tem kaj je SEO in kaj NI:
- SEO ni zakup ključnih besed (Google Adwords), temveč je organsko zviševanje uvrstitve spletne strani na iskalniku.
- SEO ni enkraten postopek, s katerim bi uredili vsebine po SEO pravilih, zgradili 3 povratne povezave in dosegli uspeh. SEO je dolgotrajen postopek, ki traja vsaj 6 mesecev, lahko pa tudi več let ali celo večno.
- SEO ni prepovedana metoda za dvigovanje spletne strani v iskalniku Google (Google nas ob pravilno izvajanem SEO ne bo kaznoval, razen, če SEO počnemo napačno brez premisleka, vsiljivo in kakorkoli “ne-naravno”.
- SEO ni vsebinski marketing, temveč vrsta spletnega marketinga. Vsebinski marketing je le način podajanja informacij o izdelkih/storitvah kupcu, medtem, ko je SEO metoda s katero te informacije oz. vsebine pripeljemo visoko na iskalnikih in tako dosežejo nove kupce na spletu.
Zakaj je SEO tako priljubljen?
Priljubljenost optimizacije spletnih strani za iskalnike je v tem, da so neplačljivi prikazi spletnih strani (v iskalnikih) v povprečju bolj klikani kot plačljivi oglasi.
Hkrati pa, ko pridobimo dobro pozicijo na Google, se-le ta ob prenehanju izvajanja SEO aktivnosti, ne bo drastično znižala. Medtem, ko se bo ob prenehanju plačevanja Google Ads, torej plačljivih oglasov, ki jih Google prikaže na 1. strani, naša uvrstitev pravzaprav izničila. Torej bomo na vrhu le tako dolgo, kolikor dolgo bomo plačevali.
SEO zagotavlja visoko uvrstitev na isklanikih, ki se bo obdržala dolgo. SEO velja za počasnejši način pridobivanja pozicij, vendar izjemno zanesljiv in učinkovit.
Kako se lotiti SEO?
SEO je zahtevno področje, ki je kot način spletnega marketinga vedno bolj uporaben. Na spletu najdemo veliko informacij o tem, kako se izvaja SEO, verjetno celo preveč, da bi se lahko tega lotili sami na pravilen način. Pri tem delu so nam v pomoč številne agencije za spletni marketing, razni inšturktorji oz. mentorji, knjižni vodniki, seminarji ipd. V vsakem primeru nas SEO nekaj stane – v kolikor se odločimo sami učiti SEO so na voljo razna mentorstva, če pa želimo to področje prepustiti drugim, pa je najbolje poiskati zunanjo pomoč pri strokovnjakih za spletni marketing.