Spletni kanali | Možnosti prodaje preko različnih spletnih kanalov

Spletni marketing ni omejen samo na Google, ali tudi kakršnekoli množično uporabljene brskalnike, kot so npr. DuckDuckGo, Firefox itd. Tukaj na vrsto pridejo spletni kanali.

Spletni kanal je vsaka platforma na internetu, kjer lahko izvajamo vsaj eno izmed dveh:

  • prodajamo izdelke oz storitve,
  • promoviramo spletno stran, na kateri prodajamo izdelke oz. storitve

Že z najosnovnejšimi informacijami o spletnih kanalih lahko dokaj zanesljivo določite, kje je vredno prodajati izdelke, ki jih prodajate ter kje se je vredno lotiti promocije.

Različni spletni kanali imajo uporabnike z različnimi željami in zanimanji. Mnenja uporabnikov še posebej vplivajo na sprejem neke promocije, in so v večini glavni razlog zakaj prodaja nečesa lahko propade ali pa zacveti.

V tem prispevku bomo govorili o vrstah spletnih kanalov, ki jih poznamo, kakšno vrsto prodaje/promocije lahko izvajate skozi njih ter kakšno uporabniško bazo imajo posamezni spletni kanali (oz. kje bo vaš izdelek najbolje sprejet).

S pomočjo poglavja spodaj se orientirajte po vsebini …  

spletni kanali

Kaj so spletni kanali (in zakaj je pomembno marketing prirediti vsakemu posebej)

Pojasnimo še enkrat… Spletni kanali so platforme, preko katerih lahko izvajate neko vrsto prodaje oz. promocije. Vam na misel pade že prvih nekaj primerov? Zagotovo takoj pomislite na Google.

Spletni kanali niso definirani kot samo družabna omrežja, ali samo spletni brskalniki. Nekaj konkretnih primerov vključuje:

  • Google,
  • E-mail,
  • YouTube,
  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • Linkedin,
  • TikTok, 

Če pogledamo pobližje v delovanje teh kanalov, je opaziti, da se vsak od zgoraj naštetih ponuja različno vrsto vsebine.

Google je pretežno namenjen delovanju spletnih strani, blogov, iskanju informacij, uporabi spletnih trgovin in še veliko več.

Facebook je namenjen deljenju objav iz vsakdanjega življenja, vicev, posnetkov, novim trendom…. Prav tako je temu namenjen Instagram.

Twitter in Linkedin (predvsem Linkedin) ponujata predvsem poslovne oz. “uradne” vsebine.

TikTok je na splošno namenjen mladostnikom …

Ker vsak od zgornjih kanalov ponuja različne vsebine, privabi različno vrsto uporabnikov. Na Linkedinu je npr. zelo preprosto poiskati poslovnega partnerja, ali delodajalca, medtem ko se na Facebooku to le redkeje dogaja.

Promoviranje nekega izdelka – namenega upokojencem – na kanalu kot je TikTok, lahko pričakujete prejme samo slab odziv. To je zato, ker mlajšo uporabniško bazo to ne zanima.

Vrsta izdelka bo diktirala na katerem spletnem kanalu je možno ta izdelek uspešno prodajati.

Spletni kanali povezujejo uporabnike iz različnih delov interneta | Paintball-Ljubljana.si – Praznovanje rojstnega dne

Na spodnji sliki vidite odličen primer povezave med spletnimi kanali. Na sliki je spletna stran Paintball-Ljubljana.si s prispevkom Praznovanje rojstnega dne.

Pod njim je nato bralcem ponujena možnost povezave skozi druge spletne kanale. V nadaljevanju našega prispevka boste videli tudi primere iz drugih spletnih strani.

praznovanje rojstnega dne - spletni marketing

Google | Plačljive in neplačljive možnosti prodaje (PPC & SEO)     

Najbolj uporabljen spletni kanal za prodajo je Google. S 4.3 milijardami uporabnikov je to najbolj uporabljena spletna platforma na svetu. 

Tako širok krog uporabnikov omogoča prodajo prav vsega – izmed vseh spletnih kanalov je Google tisti, preko katerega lahko prodajate najrazličnejše izdelke in storitve. 

S spletno stranjo, ki se v celoti prilagodi prodaji in promociji vašega produkta, lahko trgovec na Googlo prodaja vse od oblek do pohištva.

PPC (pay per click) je plačljiv način prodaje na Googlu in deluje s pomočjo Google Ads. Trgovec zgradi spletno stran oz. spletno trgovino in plača Googlu, da jo ta postavi na prvo mesto v iskalnih rezultatih.

Pri prodaji preko Googla je vse o uvrstitvi spletne strani. Višje kot je ta uvrščena, več obiskovalcev bo imela. In več kot je obiskovalcev, več je tudi kupcev.

Pri PPC trgovec (avtomatsko) plača Googlu za vsakega obiskovalca, ki ga je dobil čez Google Search.

SEO (search engine optimization) je neplačljiva opcija prodaje preko Googla – pogosto je imenovana tudi “organska” prodaja. V Sloveniji je kratica največkrat nadomeščena s pojmom “spletna optimizacija.”  

Deluje tako, da lastnik spletne strani oz. spletne trgovine le-to prireja po pravilih SEO optimizacije, da je Googlu po všeči.

Bolj kvalitetna kot je spletna stran v očeh Googla, višje mesto ji bo ta dodelil v iskalnih rezultatih. Enako kot pri PPC, več obiskovalcev generira več kupcev.

Na Googlu lahko prodajate ne glede na vrsto izdelka oz. storitve, ki jo imate. Uporabnikov je namreč dovolj, da se vedno najde zanimanje.

Če se želite ukvarjati z optimizacijo spletnih strani boste rezultate svoje spletne optimizacije lažje dosegali z uporabo različnih SEO orodij. Prikaz rabe SEO orodij na primerih je opisan na povezavi.

Prvafina.si na Googlu | Dobaviteljski faktoring

Spletna stran na Googlu je ponavadi osnova prodaje. Ta se nato širi skozi družabna omrežja in druge spletne platforme.

Spletni kanali, ki jih uporablja podjetje Prvafina vključujejo (zraven Googla kot osnove) tudi Facebook, Instagram in YouTube.

Poglejte si, kako izgleda povprečna blog objava na spletni strani – Dobaviteljski faktoring. Takšne vsebine kot je ta namreč promovirajo preko drugih spletni kanalov.

dobaviteljski faktoring - spletni kanali

Facebook | Nadvlada plačljivih opcij prodaje s Facebook Ads

S 2.9 milijarde uporabnikov je Facebook še vedno zdaleč najbolj uporabljeno družbeno omrežje na svetu. To pomeni, da še vedno nudi toleranco do večine vrst izdelkov.

Prodaja preko Facebooka je v večji meri plačljiva. Lastniki Facebooka pazijo, da imajo od prodaje, ki se dogaja na tem spletnem kanalu tudi sami kaj zaslužka.

Zato je razširjena prodaja s pomočjo Facebook Ads. Deluje tako, da zgradite oglas za produkt, storitev, ali celo spletno stran, Facebook pa ga nato pokaže čim večjemu številu uporabnikov. 

En oglas v povprečju stane 5€.

Česar Facebook pretežno ne nudi, in ne spodbuja, je neplačljiva prodaja. Če se neplačljive prodaje preko Facebooka kljub temu želite lotiti, to izpeljete tako:

  • zgradite poslovni račun na Facebooku – ta bo predstavnik vaše spletne strani, ki v glavnem deluje na Googlu,
  • pridobite čim večje število sledilcev,
  • delite objave, v katerih so povezave na vašo spletno stran – s tem uporabnike Facebooka spodbudite, da obiščejo drug platformo (t.j. Google) in vstopijo v vašo spletno trgovino

Spletni kanali se s tem med sabo povežejo. Opazili boste, da so najpogostejše (in najbolj donosne) povezave med nekim izbranim socialnim omrežjem in Googlom.

Spletni kanali kot povezave | Magus.si – Skolioza

Povedali smo, da spletni kanali služijo kot odlične povezave med platformami. Če imate več računov na različnih družabnih omrežjih, dobivate obiskovalce iz različnih prilivov.

Tako je recimo spletna stran Magus.si, kot vidite na spodnji sliki, svoj blog povezala s Facebook računom. Opazujte bloge spletnih strani, ki jih boste obiskali naslednjič – videli boste, da se pogosto širijo na dva ali več družabnih omrežij.

skolioza - spletni kanali

Linkedin | Najtežje osvojeno družabno omrežje 

Linkedin je družabno omrežje z le (v primerjavi s prejšnjima dvema) 830 milijone uporabnikov. Kaj to pomeni za prodajo in promocijo? Ta je zelo omejena.

V prvem poglavju smo omenili, da ima Linkedin zelo specifično bazo uporabnikov – tisti, ki so precej poslovno naravnani. 

Na Linkedinu zato ne morete pričakovati, da boste uspeli s prodajo oblačil.

Kakšne pa so sploh opcije prodaje preko Linkedina? Tudi ta namreč nudi plačljivo in neplačljivo verzijo. A tu pride do problema …

Plačljivo oglaševanje/prodaja na Linkedinu je lahko zelo drago. To pa zato, ker si to lahko privoščijo. Izmed vseh družabnih omrežij je Linkedin edino, ki ponuja možnost targetiranja kupcev glede na njihov poklic. To je velika prednost pri prodaji.

Obstaja tudi neplačljiva možnost. Žal je “organski” uspeh na Linkedinu zelo težko doseči. To pa zato, ker platforma da veliko prednosti svojim kupcem (plačljivim oglaševalcem).

Ebonitete.si na Linkedinu | Bilanca stanja

Veliko spletnih strani se na Linkedin širi tudi, če ocenijo, da ta spletni kanal ne bo deloval kot njihov glavni priliv obiskovalcev. To je zato, ker Linkedin kot omrežje ponuja veliko možnosti za poslovanje in sodelovanje.

Tako je naredila tudi spletna stran Ebonitete.si. Poglejte, kako so zgradili svoj račun na spodnji sliki.

bilanca stanja - spletni kanali

Zahtevnost omrežja pa ne pomeni, da ni vredno poskusiti. Če ste za to pripravljeni, si vse lahko pogledate v spodnjem posnetku …

https://youtu.be/QOCqsKAKM4s