SEO ali SEM

SEO ali SEM – katera je najboljša izbira za vaše podjetje v letu 2022?

SEO ali SEM? Ko govorimo o SEO, je to vse, kar vam zagotavlja organske rezultate, SEM pa je plačljiva objava ali promocija vaše spletne strani. SEO je postopek izboljšanja kakovosti in vidnosti vašega spletnega mesta, da se uvrsti višje in konkurira vašim poslovnim tekmecem na strani za razvrščanje v Googlu. SEM je ena od številnih trženjskih strategij, ki jih lahko uporabite za povečanje vidnosti svojega poslovnega spletišča na SERP, tj. strani za razvrščanje iskalnikov.

SEO se uporablja za višjo uvrstitev na Googlovi strani za razvrščanje s pomočjo ključnih besed, naslovov in metaopisov, SEM pa je znan tudi kot plačano trženje, pri katerem lastnik podjetja plača višjo ceno za uvrstitev na prvo mesto v Googlu, ko uporabnik išče določen izdelek ali storitev. Sledi odličen primer SEO in SEM.

Kako deluje SEO?

Optimizacija za iskalnike (SEO) je postopek, s katerim si prizadevamo za uvrstitev v organske rezultate iskalnika. Vključuje štiri glavne korake:

  • Raziskovanje ključnih besed – ugotovite, kaj ljudje iščejo
  • SEO na strani – oblikovanje vsebine za iskalce
  • Off-page SEO – Pridobivanje zaupanja in avtoritete drugih spletnih mest.
  • tehnična optimizacija SEO – zagotovite, da bodo iskalniki lahko našli, prečesali in indeksirali vašo vsebino

Kako deluje SEM?

PPC (pay-per-click) je oblika oglaševanja, pri kateri plačujete za klike na spletno stran na priljubljenih platformah. V primeru SEM iz iskalnikov, kot je Google.

Tukaj je opisano, kaj vključuje oglaševanje PPC v Googlu:

  • Raziskovanje ključnih besed – ugotovite, kaj vaše stranke iščejo
  • določitev ponudbe – odločite se, koliko želite plačati za klik
  • oblikovanje oglasa – ustvarite prepričljiv in ustrezen oglas
  • Ciljanje občinstva – izberete, kdo naj vidi vaš oglas

 

SEO ali SEM

 

Kakšne so razlike med SEO in SEM?

V nadaljevanju je navedenih nekaj ključnih elementov, ki bodo pokazali, kateri so dejavniki, zaradi katerih se oba izraza razlikujeta:

  1. Pojavnost na ciljni ključni besedi

Oglasi SEM dodajo prednost, medtem ko se uvrščajo na prvih nekaj mest na SERP ciljnih ključnih besed, medtem ko SEO pride za rezultati SEM kot organski rezultati za iskano poizvedbo.

  1. Stroški izvajanja

Plačati morate vsakič, ko uporabnik išče in klikne na vaš oglas. Medtem ko SEO deluje kot organski rezultat iskanja in poganja organski promet.

  1. Rezultat trženja

Vaši oglasi so vidni le, če plačate Googlu, da prikaže vaš oglas, ki je hiter rezultat v SEM, medtem ko SEO potrebuje nekaj časa, da se pojavi višje na SERP.

  1. Pristop testiranja

Pri SEM lahko preizkusite, ali vaša strategija deluje ali ne, medtem ko postopek SEO počasi in postopoma kaže rezultate. Pri SEO morate biti potrpežljivi, saj gre za dolgotrajen proces.

  1. CTR ali stopnja klikov

SEM se uporablja za prikaz vaših oglasov ciljnim uporabnikom, zato je CTR za SEM nižji v primerjavi s SEO, saj je vidnost SEO odvisna od iskanj točno določene ali povezane ključne besede, ki jo uporabljate za trženje poslovanja vaše blagovne znamke.

SEO ali SEM? Najboljša je kombinacija obeh.