SEO in PPC – Kaj sta, v čem sta si podobna in se razlikujeta

SEO in PPC ali eno ali drugo? Z izboljšavami SEO lahko svoje spletno mesto uvrstite višje v iskalniku Google, saj je za uporabnike ustreznejše, medtem ko so oglasi PPC, kot je Google Ads, plačljivi spletni oglasi, ki podjetjem in lastnikom spletnih mest, kot ste vi, omogočajo, da se potegujejo za prikaz oglasa ob iskanju v spletnem mestu Google.

 

 

  • Čas za dosego cilja

 

PPC zagotavlja bolj zagon, medtem ko je SEO podoben iskanju življenjskega partnerja. SEO traja dlje in temelji na strukturi, medtem ko je PPC hiter in se osredotoča predvsem na pristajalne strani in število klikov.

Pri tem je pomembno omeniti, da čeprav je PPC na začetku hitrejši, na dolgi rok stane več. Medtem ko oglaševanje zahteva stalna plačila za vzdrževanje, SEO prinaša donose še dolgo po objavi vsebine, tudi če jo preprosto pustite ležati (čeprav seveda nekaj deljenja in promocije vedno pomaga).

Najboljši možni scenarij je, da uravnotežite oboje: uporabite PPC za pogon motorja, vendar naj bo SEO gorivo, ki stalno vzdržuje delovanje motorja.

 

 

  • Spretnosti, potrebne za nalogo

 

Morda si mislite: “SEO je zastonj”, in čeprav je morda res tako, če se tega lotite sami, je za uspešno strategijo SEO še vedno treba vložiti veliko krvi, znoja in solz. Spretnosti SEO običajno vključujejo:

  • pisanje vsebine
  • sposobnost uporabe sistema CMS
  • poznavanje orodij SEO
  • raziskovanje ključnih besed
  • analiza spletnih strani SERP

Razmišljanje o raziskovanju, pisanju, oblikovanju, urejanju, objavljanju in promociji. Seveda, če najamete stratega SEO, bo vaš načrt hitrejši, saj je razvil preizkušene postopke.

Na drugi strani pa PPC zahteva znanja in spretnosti, kot so:

  • pisanje besedil
  • analitika in sledenje konverzijam
  • raziskovanje ključnih besed
  • analiza spletnih strani SERP
  • sposobnost uporabe platforme Google Ads

To je še veliko več kot to, vendar je to večina splošnih znanj in spretnosti.

Izračunavanje donosnosti naložbe

ROI PPC lahko ugotovite z opazovanjem CTR in stopnje konverzije v primerjavi s številom prodaj. Cilj mora biti, da dobite več prodaje, kot ste plačali za porabo oglasov in upravljanje kampanje. Z orodji, kot je Google Data Studio, ki se povezujejo z vašim CRM, je mogoče avtomatizirati izračun ROI PPC.

SEO in PPC - slika tablica

Donosnost naložbe v SEO lahko ugotovite s podobno formulo:

Izkupiček od naložbe – stroški naložbe / stroški naložbe.

Ne pozabite, da je pri podjetjih B2B, ki temeljijo na vodilih, SEO ROI običajno veliko bolj zapleten kot pri e-trgovini. Pri podjetjih B2B morate spremljati organski promet strani, ki so namenjene ustvarjanju vodil, kot je stran uspeha vašega obrazca za stik ali povpraševanje, saj na spletni strani ni neposredne prodaje.

 

 

  • Podobnosti

 

Kot je navedeno zgoraj, sta obe strategiji usmerjeni predvsem na spletne strani SERP. Zato je treba pri postopku določanja ključnih besed za obe strategiji VEDNO imeti v mislih namen uporabnika in upoštevati povpraševanje po iskanju.

Ključne besede z dolgim repom za SEO so lahko videti takole:

Davčna programska oprema za mala podjetja ali Digitalna davčna programska oprema za podjetnike

 

Medtem so ključne besede PPC razdeljene v štiri kategorije:

Frazno ujemanje – oglas se prikaže, če so pred ali za ključno besedo, ki jo ciljate, različne besede

Negativno ujemanje – beseda ali besede, ki jih med izvajanjem oglasa ne želite ciljati.

široko ujemanje – splošna besedna zveza ali beseda, ki jo želite ciljati

Natančno ujemanje – natančna beseda/beseda, ki jo želite ciljati.

 

Organske ključne besede za SEO so pomembnejše v kontekstu spletne strani v primerjavi s ključnimi besedami PPC, ki so pomembnejše v besedilu oglasa (čeprav bi bilo idealno, če bi bile ključne besede v obeh primerih v besedilu, ki je prikazano v SERP in na strani).

 

Navsezadnje pa imata SEO in PPC skupni cilj: privabiti ustrezne uporabnike na spletno stran, da bi jih spremenili v stranke. S tem tudi zaljučujem to objavo. Upam, da vam tablog dobro povzame ključne prednosti in slabosti in vam s tem olajša izbiro.